Exit

השקעה בשוק המשרדים בישראל

השקעה בשוק המשרדים בישראל

מזה שנים שאנו עדים לעלייה מתמדת בשיעורי התפוסים במשרדים בערי ישראל, בדגש על מחוז תל אביב, עם עלייה במחירי השכירות ותשואות נאות העולות על האפיק של השקעה בדירות מגורים. אכן, השקעה במשרדים היא כיוון שאליו פונים רבים וטובים כיום, החל בחברות גדולות ועד למשקיעים פרטיים בעלי הון עצמי נמוך יחסית. את הסיבות למגמה זו נבחן במאמר הבא.

 

גורמים מרכזיים לעליית ההשקעה במשרדים

כאמור, אנשים וגופים רבים מתעניינים בשנים האחרונות באפשרות של משרדים למכירה, ומבצעים עסקאות המביאות תשואות נאות. אמנם, כמו כל שוק גם בענף המשרדים למכירה ישנן עליות ומורדות, המשתנות לעיתים מרבעון לרבעון ובין אזורי וערי ישראל, אולם באופן כללי המגמה היא של עלייה בביקוש, בדמי השכירות ובתשואות. כך הולכת והופכת השקעה במשרדים לאפיק בעל משיכה ליזמים ומשקיעים למיניהם, המודעים ליתרונות אל פני אפיקים אחרים.

בראש ובראשונה, סביבת הריבית האפסית הנהוגה כיום בישראל (ובמרבית המדינות המערביות), כבר מזמן אינה רלוונטית עבור מי שמעוניין בתשואות סבירות על כספו. עקב כך פנה ציבור המשקיעים הישראלי לערוצים אחרים ובראשם שוק הנדל”ן ושוק ההון. ואולם, השקעה בשוק ההון בין אם באופן עצמאי ובין אם בתיווך בית השקעות אינה מתאימה לכולם, ולמרות העלייה המתמדת של העשור האחרון היו גם שנים פחות טובות, ואף של דשדוש ומשבר. מאידך, השקעה בשוק הנדל”ן נחשבת בטוחה יותר לאור מחירי הדיור והשכירות המאמירים בהתמדה. עלייה זו של המחירים לא נעלמה מעיניהם של מקבלי ההחלטות, אשר יצאו בשורה של רפורמות כגון מחיר למשתכן ורפורמות מיסוי, אשר נועדו להאט את עליית המחירים ואף להוריד מחירים, ובכך גם להפוך את ההשקעה בתחום לפחות אטרקטיבית. יוצא דופן בעניין זה הוא ענף המשרדים למכירה, שהפך בהדרגה למבוקש יותר עקב מספר יתרונות מהותיים.

 

מדוע להשקיע במשרדים למכירה?

סיבה ראשונה המעניקה עדיפות להשקעה במשרדים היא כאמור הביקוש הגובר, בעיקר במחוז תל אביב. אכן, בתור “אומת ההייטק” קמות בישראל חדשות לבקרים חברות הזנק הנדרשות למשרדים לפעילותן, ולצידן עוד עסקים וחברות רבים כולל חברות ענק. יתרון זה ברור וידוע לשחקנים חזקים בשוק המשקיעים בבניית, מכירת והשכרת משרדים לאור ההבנה כי ניתן להשיג תשואות גבוהות יותר באפיק זה.

יש לציין כי בשנים האחרונות מבינים גם משקיעים פרטיים רבים את היתרונות המגולמים בהשקעה במשרדים. אנשים אלו התגברו על חסמי תפיסה והבינו שגם עם הון עצמי שאינו גבוה (יחסית לשחקנים הגדולים), ניתן בהחלט להשקיע בתחום – למשל במשרדים בשטחים קטנים יחסית. משקיעים אלו גם נהנים מיתרון בקבלת המשכנתא שאותה ניתן לקבל עד לתקרה של 80% לעומת 75% ברכישת דירה, מה שמאפשר לבצע רכישות בסדרי גודל מכובדים עם הון עצמי סביר לחלוטין מבחינת המשקיע הפרטי.

 

להשקיע עם מי שמבין

למרות האמור לעיל, כמו בכל השקעה משמעותית אל לאפיק זה יש להיכנס בעיניים פקוחות, ועדיף עם מי שמבין ויודע מה הוא עושה. שוק המשרדים אינו עשוי מקשה אחת וישנם אזורים יותר ופחות טובים, כמו גם אתגרים ייחודיים הקשורים למשל לאחזקת הנכס, למציאת שוכרים, לעריכת הסכמים וכדומה. אמנם יש ביקוש יציב ובעלייה מתמדת למשרדים ונכסים מסחריים, וקיימת תנופת בנייה של מגדלי משרדים ברחבי ישראל, אולם חשוב מאוד לבצע את העסקאות שבאמת מתאימות לכם, ובאמת אטרקטיביות ובעלות פוטנציאל גבוה לתשואות נאות.

בדיוק לשם כך עומד לרשותכם הצוות המקצועי של אקזיט נדל”ן, המלווה משקיעים וחברות באיתור ההשקעה הנכונה עבורם. משרדנו מטפל במגוון רחב מאוד של משרדים ונכסים מסחריים למכירה, בכל דרגות השטח החל מ- 50 ועד ל- 10,000 מ”ר. הצוות שלנו ישמח לסייע לכם באיתור המשרד הנכון לרכישה, ולספק ליווי נאמן לכל אורך הדרך.

דילוג לתוכן